ponedjeljak, 5. listopada 2020.

7. KOLO 1. NŽ NL POSAVINA

 

DOMAĆI VS GOSTI 5 : 1

 

GOL RAZLIKA 21 : 10

 

PROSJEK GOLOVA 4,43

 

U šestom kolu Prve Županijske nogometne lige „Posavine“, niz se nastavlja. Ponovno bez neriješenog rezultata i ponovno dominacija domaćih momčadi.

Iznenađenje kola dogodilo se u Prudu, gdje su se sastali domaća Sloga i gosti iz Vitannovića. „Vitanovići 78“ su imali vodstvo od čak 5:1, da bi domaća momčad u posljednjim minutama susreta uspjela ublažiti poraz.

Gledajući „papirnato“ ovo kolu tri susreta su nagoviještala neizvjestan rezultatski ishod.

Na kraju „balade“, u sva tri susreta domaće momčadi su zabilježile minimalne, ali itekako značajne pobjede.

Napredak kontra Mladosti iz Domaljevca, Hajduk protiv Mladosti iz Sibovca, a Mladi Zadrugar je slavio pobjedu nad Bokom.

U dva susreta imali smo rezultatski preokret.

Vodeći 19. srpanj iz Oštre Luke, kao i Dragovoljca iz Novog Sela, gubili su na domaćem terenu kontra Frankopana odnosno Sloge iz Tolise sa 1:0, ali do kraja utakmice su i jedan i drugi tim ne samo preokrenu rezultat, nego i uvjerljivo slavili.

Na brdu je Kostrč „progulilo“ kontra Mladosti iz Donjeg Svilaja.


MVP

Senahid Mujić - Hido

Četveru utakmicu u nizu trese protivničku mrežu

U jučerašnjoj neizvjesnoj utakmici, odigrao odlično i riješio pobjednika susreta


 REZULTATI 6. KOLA



NK “NAPREDAK” – HNK “MLADOST” D. (0:0) 1 : 0

Strijelac:

55 min. Senahid Mujić-Hido (asis. T. Marković)



NK “HAJDUK” Orašje – FK “MLADOST” S. 2 : 1

Strijelci: 2x Enid Kavgić, 

Strijelac: Škorić Nermin


NK “KOSTRČ” – HNK “MLADOST” D.S. (3:0) 5 : 0

Strijelci: 2x Mikić Tomislav, Dino Petričević, Robert Rašić, Ivica Mišković. 


NK “19. SRPANJ” – NK “FRANKOPAN” (1:1) 4 : 1

Strijelci: 2x Benjamin Smajlović, Ivan Kalojz, Đuro Arlović.

Strijelci: Ivan Paradžiković.


NK “DRAGOVOLJAC” – SD “SLOGA” T.  (1:1) 3 : 1

Strijelci: 2x Dino Topolović, Deni Rakić

Strijelci: Igor Lepan


NK “MLADI ZADRUGAR” – NK “BOK” (2:1) 3 : 2

Strijelci: Zoran Jakšić, Martin Starčević, Ismet Bekrić

Strijelci: Ermin Aličković i Dino Halilović


NK “SLOGA” P. – NK “VITANOVIĆI 78” (1:3) 3 : 5

Strijelci:

Za NK Sloga: Mato Paradžik, Stanić Nikola, Ermin Naumović

Za NK Vitanovići 78: 3x Miralem Gigović, 2x Petar Dežić, Ermin Buljubašić


L J E S T V I C A





nedjelja, 4. listopada 2020.

NEDJELJNI KUTAK ZA MLADE: EDUKACIJA KAO SREDSTVO STVARANJA BOLJEG ŽIVOTA

 




Edukacija je sredstvo stvaranja bolje budućnosti

Kao država se jako sporo razvijamo i možemo govoriti o zaostalosti i neuređenosti iste koliko god želimo, a iako, ni danas nije sve sasvim najbolje postavljeno i organizirano, možemo uočiti neki napredak. Nepismenost stanovništva je, od osamdesetih godina dvadesetog stoljeća, smanjena za dvadesetak posto, što je nevjerojatno, ali i nužno. Do jučer smo susretali osobe koje nisu bile sposobne napisati ili pročitati kratku poruku iz svakodnevnog života. Danas, sve više susrećemo osobe koje imaju fakultetsko obrazovanje ili više razine edukacije. Ono što se može pohvaliti je činjenica da sve više djece završava srednju školu, koja je postala i vid obavezne edukacije uz osnovnoškolsko obrazovanje, a sve je više onih koji se prepuštaju radu i izazovima fakultetskih i sveučilišnih razina.

Vrlina je biti odlučan i imati volje i želje nastaviti svoju edukaciju, podignuti je na najvišu moguću razinu. Velika je čast, moći se pohvaliti s razinom znanja koju posjedujemo, koliko smo sposobni i svestrani, dokazati koliko zaista možemo pružiti svijetu dobra i imati, zbog toga, laki, jednostavniji i ispunjeniji život. Nastavak istraživanja nepoznatih područja, i proširivanja znanja i sposobnosti na područjima koja poznajemo, od velike je koristi i vrijednosti, zato se i kaže da čovjek uči dok je živ, nikada mu nije dosta novih saznanja.

Od svih činjenica, riješenih problema, datuma, tajni fizike, biologije i kemije, gramatike jezika, zdravstvenog i psihološkog odgoja, tri su sposobnosti najvažnije koje nas nitko ne nauči, nego ih mi sami moramo otkriti, razumjeti i primjeniti, ne samo u daljnjem školovanju, nego i u životu koji nas čeka. Posjedovanjem objektivnog i dubokog razmišljanja, sposobnos čitanja s razumijevanjem i povezivanja tekstova iz svih prethodnih pročitanih tekstova i na posljetku s pisanjem, korištenjem dubokih riječi i rečenica, koje tvore inspirativne odlomke, čovjek je najmoćnije biće koje kroči zemljom.

Sposobnost kritičkog i dubokoumnog razmišljanja, čovjeka vodim putevima kojim još nitko nije kročio. Razumije probleme i stvari na način koji nije poznat ostalim. Otkriva tajne mraka i nepoznatih tišina, a svojim stvaranjem vodi ostale prema skrivenim škrinjama blaga koje čuva zmaj kaosa i nepoznanice. Čovjek koji razmišlja, bistro i svojoj glavom, nema zapreka na svojem putu života. Nema tog problema s kojim se takva osoba ne može susresti, a one probleme, koje ne može riješiti, olakša ih i pretvori u riješive. Danas rijetko tko razmišlja svojim umom, a mišljenja su mu nametnuta od strane povijesnih osoba i drugih ljudi, koji su zaista razmišljali. Prava je rijetkost susresti otvoren i unikatan um u cijelosti, jer je čovjek toliko toga istražio i saznao da i ne moraju svi razmišljati nego samo pronađu riješenje drugih ljudi. Čovjekov um se ulijenio i nastavlja ne raditi u većine ljudi, a na koncu će nas to pretvoriti u robote.

Onaj tko čita taj zna sve što mu je potrebno. Zna gdje će potražiti riješenje, zna povezati točke na mapi činjenica. Ima moć logikčog zaključivanja, a svoje vrijeme troši na najbolji mogući način, unaprijeđujući sebe i svoje okolnosti i prilike. Čitanje je otkrivanje novih načina razmišljanja i novih ideja koje nismo sami uspjeli shvatiti. Bilo kakvo čitanje je produktivno, sve dok se ono vrši s namjerom i smislom. Čovjek će uvijek ostati vjeran čitanju, ne zato što to želi ili što je ugodno čitati, nego zato što je to nužno za njegov opstanak. Sve vrijednosti postojanja i povijesti ostale su, bar dijelom, a i ostavljaju se zapisane i sačuvane.

Pisanje je karakteristika koja objedinjuje dio i razmišljanja i čitanja, ali je i sama po sebi jako važna i utjecajna jednako kao i prethodne dvije. Pisanje je jedan od načina razvijanja vlastitog mišljenja i razmišljanja. Dok čovjek piše vježba svoje izražavanje, pokazuje svoje sposobnosti razmišljanja, i znanje koje posjeduje. Na svoj način oblikuje odabrane riječi u rečenice, rečenice u odlomke, i tako dok ne dobije potpuni tekst kojim je zadovoljan. Pravo je čudo vidjeti organiziranost i red koji je nastao iz kaosa pojedinačnih slova i znakova, a na kraju u njemu vidjeti i poruku i smisao, zbog čega je i stvorena. Problem je taj što nitko nikada ne govori učenicima, ali i odraslima, zašto trebaju nešto napisati, esej kao primjer. Očito je treba ti ocjena i moraš, ne to nije razlog. Moraš se naučiti razmišljati i povezivati stvari, kritiči presuđivati i organizirati svoje znanje, to je cilj pisanja.

Tko posjeduje dobro razvijene sposobnosti razmišljanja, čitanja i pisanja taj će znati kada treba ustati i progovoriti, ne samo za svoju korist i dobro, nego i za dobro društva, države i svijeta.

Od podučavanja pisanja i čitanja prvih slova, aritmetike i prirode koja nas okružuje, u prvim razredima osnovnog školovanja pa sve do stručnih predavanja o znanostima i djelatnostima, o kojim smo sanjali kao djeca, u našem putu edukacije nas prati dobra, čvrsta ruka, poznat glas savjeta ili prekora, lekcije one o predmetima, ali i one o životu i postojanju i još puno skrivenih herojskih djela osoba koje nam često postanu dobri prijatelji pa čak i obitelj. Od učiteljice prvih razreda osnovne škole, preko ramena nastavnika sve do profesora srednjih škola i fakulteta, pronalazimo uzore koji nas upute u život. Svojim sposobnostima prenošenja znanja i lekcija iz svakodnevnog života, omogućuju nam opstanak na svijetu kaosa i nesigurnosti. Budimo zahvalni za svaki svajet, svaku lekciju koju smo morali naučiti, ali i svaki prekor koji nam bude posebna lekcija za život i sjećanje. Heroji edukacije i školstva, učitelji i profesori, često budi podloženi nepravdi, teškim uvijetima rada, nezahvalnosti učenika i roditelja, a ipak svaki dan dolaze na posao i pred istu tu djecu, pokušavajući načiniti od njih osobe spremne na život i probleme, ostaju do kasno pripremiti materijle za sljedeći sat, ispraviti testove i uratke, prenositi znanje svakog dana i pokušati učiniti svijet boljim i pravednijim mjestom, možda ne za sebe, ali za naredne generacije zasigurno. Svaki bidan trebali iskazivati svoju zahvalnost profesorima i učiteljima jer sve što smo naučili i kako smo se orijentirali prema svijetu to je plod njihovog rada i vašeg prihvaćanja, oni se trude učiniti sve najbolje za vas, a količinom hvale i prihvaćanja, kojim vi to primite, odrazit će se vaše ocjene, sposobnosti i uspjeh u životu.

Hvala svim učiteljima, nastavnicima, profesorima i svim školskim djelatnicima koji se trude olakšati svijet i budućnost „svojoj“ djeci.

 

U čast i zahvalu svim školskim djelatnicima, a naročito onima koji su od mene svorili ono što sam ja danas, otkrili što sve mogu i opravdali sve š


REZULTATI

LJESTVICA

NAJČITANIJE