Postoji mjesto gdje
tišina gromko odzvanja, gdje su tuga, bol i patnja podnošljivije, prijateljstvo
čvršće, susjed draži,
oprost bliži i povjerenje veće.
Izgovorena riječ, što tišinu para kao munja nebo, postaje
melem za dušu progonjenu svagdanjim poteškoćama, opravdanim i
neopravdanim brigama, slutnjama, strepnjama i nadasve nadanjima. To je mjesto u
kojem smo bliži Bogu, Stvoritelju i Otkupitelju svojemu, u
kojem vjera u vječni život postaje tiha
realnost…
Nakon
događaja koji su se odvijali potkraj sedamnaestog
stoljeća, a poznati su kao „Bečki
rat“ (1683. - 1699. g.) naš kraj je potpuno opustio. Narod je izbjegao pred
osmanlijskom osvetom zbog poraza na bojnom polju od Habsburške Monarhije koja
je oslobađala ugarske i hrvatske krajeve. Veliki broj
muslimanskog življa preselio se i naselio na prostoru Bosne
iz koje je protjerano katoličko stanovništvo (oko
200.000 katolika napustilo je Bosnu krajem sedamnaestog i početkom
osamnaestog stoljeća). Ovi događaji početak
su nastanka današnjeg sela Matići. U vrijeme vladanja
Habsburške Monarhije (1717. - 1739. g.) na ovom prostoru nalazilo se samo jedno
naseljeno mjesto Utorkovište u čijem
su sastavu buduća naselja; Donja Mahala, Tolisa, Kostrč,
Ugljara i Matići. Prvi naziv sela je Matić Selište, a nastao je između
1717. - 1743. godine. Zanimljiv je podatak koji se nalazi u crkvi sv. Ivana
Krstitelja u Županji. Naime, u Matici krštenih zabilježeno
je krštenje sina Bartola Matića (1717. g.) iz
Utorkovišta (neki su mišljenja da je ova obitelj živjela u dijelu
Utorkovišta na kojem se nalazi današnje selo Matići i da je selo po
njima dobilo svoj prvi naziv).
Nominalno je ovaj kraj u to vrijeme pripadao franjevačkoj župi Bijela, ali zbog
udaljenosti i nesigurnosti svećenici su rijetko obilazili prostor uz rijeku Savu. Žitelji su svoje duhovne
i vjerničke
potrebe ispunjavali u crkvi u Županjem Blatu koja je službu vršila od 1711. godine. Završetkom rata 1739. godine
granica između
dva carstva postaje rijeka Sava tako da ovaj kraj ponovo postaje dio osmanske
Bosne s tim da su katolicima zajamčena veća prava u pogledu vjerskih sloboda. Ovu mogućnost iskoristio je
biskup Dragičević koji je posjetio ovaj
kraj i podijelio sakrament svete potvrde i pritom izradio popis žitelja župe Bijela. Matić Selište te, 1743.
godine, broji 14 obitelji sa 80 članova. Ovo je prvi (poznati) dokumentirani spis u kojemu
se spominje naziv sela i nositelji obitelji imenom i prezimenom. Od tada su
biskupi češće pohodili ovaj kraj
dijeleći
sakrament krizme, a i svećenici
su redovnije dolazili iz župne
kuće.
U to vrijeme po selima građeni su kućarići
u kojima bi svećenik odsjedao i slavio svetu misu kao i većinu drugih pastoralnih
zadaća
(krštenje, bolesničko
pomazanje, pogrebi, vjenčanja
i dr.).
Porastom
broja stanovnika u Posavini 1784. godine Tolisa je postala samostalna
kapelanija. Izbijanjem novog rata između Habsburške
Monarhije i Osmanskog Carstva 1788. godine kompletno stanovništvo katoličkih
sela uz Savu protjerano je u sela oko Bijele i Tramošnice. Najveći
dio naših sumještana sklonio se u Tramošnicu i okolna sela i tu su ostali sve
do 1792. godine i okončanja rata. Dolaskom su našli spaljena i opljačkan
sela pa su ponovo morali kretati ispočetka. Ubrzo nakon
ovih zbivanja i uspostave mira broj je stanovnika porastao te je donesena
Odluka u Kreševu 25. 06. 1802. godine da se samostalnoj kapelaniji dodjeli
naslov župe. Od tog vremena naše je selo sastavni dio
franjevačke župe Tolisa do
današnjeg dana.
Župna kuća i kapela nalazile
su se u središtu Tolise, ali su zbog učestalih poplava
preseljeni na Raščicu. Tu je 1856. godine sagrađena
župna kuća koja će
kanonskim dekretom biti proglašena samostanom 1874. godine. Fra Martin Nedić
ishodio je ferman (dozvolu) za
gradnju 1864. g. a iste godine započeo s radovima.
Gradilo se u dvije faze, a crkva je dovršena 1881. godine. Negdje u vrijeme
preseljenja župne kuće na Raščicu,
svoj redovnički i svećenički
put započela su dvojica naših sumještana, fra Marko
Orkić i fra Ambrož Mikić.
Austro-ugarska vlast (zaposjela Bosnu i Hercegovinu 1878.
god.) ostavila je tragove u svim sferama života ljudi, a posebno se to odnosilo na obrazovanje i
vjerske slobode. Građene
su, između
ostalog, škole, crkve i kapele. Ono što se tiče sela Matići jest gradnja prve grobljanske kapele u Matićima 1894. godine. Iste
godine sagrađena
je i škola u Boku koja je bila namijenjena pohađanju i djece iz Matića (ovako je ostalo sve do 1928. godine kada je započela s radom škola u Matićima). Godine 1902. u
centru Matića
izgrađena
je zavjetna kapela sv. Franji koji je bio zaštitnik sela. Na tom mjestu održavala se misa i
blagoslov polja svake godine 4. listopada, na sv. Franju, sve do 1963. godine
kada je odlukom uprave Provincije određeno da se Sv. Franjo slavi samo u župnim crkvama. Tada su
mještani izabrali za zaštitnika sv. Ivana Krstitelja (24. lipnja blagdan sv.
Ivana Krstitelja).
GRADNJA KAPELE
Komunistička
vlast posebno se okomila na religiju općenito, a posebno na
Katoličku Crkvu, svećenstvo i ljude privržene
vjeri. Stanje se drastično pogoršalo kada je Vatikan imenovao
kardinalom zagrebačkog nadbiskupa Alojzija Stepinca (1952. g.).
Situacija se počela poboljšavati nakon sporazuma (Protokol) između
Vatikana i Jugoslavije (1966. god.). Godine 1966. za gvardijana toliškog
samostana izabran je fra Jozo Pejičić
iz Matića. On je uočio potrebu sela te je
potaknuo izgradnju većeg i modernijeg objekta za vjerski i duhovni život
mještana. Zemljište oko stare zavjetne kapele (srušena je 1972. god.) bilo je
nedovoljno veliko pa se pristupilo kupnji zemljišta na drugoj lokaciji. Nakon
toga fra Jozo je naručio izradu planske dokumentacije kod
„Projektbiroa“ iz Slavonskog Broda. Kad su se ostvarili svi potrebni uvjeti bez
kojih se nije moglo, u proljeće 1967. god. formiran
je Mjesni odbor za gradnju kapele. Mjesni odbor bio je sastavljen od članova
čija je zadaća bila formirati
ekipe na pomoćnim poslovima (dovoz materijala, prosijavanje
pijeska, pravljenje žbuke, donošenje opeka te drugih pomoćnih
poslova koje nisu obavljali majstori). Približno iz svakog kraja
bio je jedan ili više ljudi koji su formirali timove za određene
dane iz svojih krajeva sela. Osim što su pomagali fizičkim
radom, mještani su davali i druge oblike pomoći (novac, drvo za građu,
zaprege za dovoz materijala do gradilišta i dr.). Svojim zalaganjem i stalnom
prisutnošću istaknuo se fra Kruno Pejičić
koji je bodrio majstore i poslugu dajući im veću
motivaciju za radom. „Kada je kapela bila dovršena okupilo se dosta svijeta na čatmi, a fra Kruno se popeo na krov i sa svojim bratićem
zapjevao, nakon čega se prolomio gromoglasan pljesak nazočnih“,
prisjeća se jedan od radnika pokrivanja kapele
Marijan Marković Ban. Do kraja ljeta bila je dovršena
gradnja, a do zime uvedena je struja i zidovi su bili ožbukani.
Novoizgađeni objekt bio je površine 12x6 metara sa
zvonikom visine 15 metara. Sljedeće godine dovršeni su
molerski radovi; nabavljene klupe za sjedenje koje su bile poredana u dva reda;
oltar i slike križnog puta i raspelo visine jednog metra.
Kapela je blagoslovljena 28.05.1968. godine i u njoj se svake godine 24.06.
(blagdan sv. Ivana Krstitelja) održava blagoslov polja i
sveta misa. Zvono je nabavljeno iste godine. Težilo je 201 kilogram,
a blagoslovljeno je 07.07.1968. g. i stavljeno na zvonik (kum zvona bio je Ivo
Mikić Đurin). Od tada ono
zvoni najmanje tri puta dnevno, a po potrebi i češće
(najava preminuća, pogreba, svetih misa, pa čak
i za vrijeme velikog nevremena), a sve to zahvaljujući
našim dobrim i revnim zvonarima. Od početka u kapeli se
redovito odvijao vjeronauk. Vjeronauk je bio priprema za sakramente Prve pričesti
i Krizme, a uz to imao je i pedagošku dimenziju. Do proširenja kapele misa se u
njoj slavila jednom u dva tjedna.
Ovom
prigodom zahvaljujemo se svima koji su sudjelovali na bilo koji način
u realizaciji ovog projekta, posebno su to: Ivo Pejičić
(Ivo Lucin), Pavo Draganović (Perčin),
Mato Dabić (Mata Stankov), Marijan Marković,
Marko Orkić (Mrkonjić) i Marijan Karlović
(Mile Đurin).
Ne može
se pisati o crkvi, a ne spomenuti one koji se ponajviše brinu o njezinom
besprijekornom funkcioniranju i koji svakodnevno stoje na usluzi svim
mještanima u njihovim potrebama, a tiču se crkve; to su
naši zvonari. Prva zvonarica koja je vršila tu dužnost bila je prva
susjeda kapele, Luca Marković. Nakon nekog vremena
tu je dužnost preuzela druga susjeda kapele, Ruža
Mikić. Sljedeći u tom nizu bio je
Marko Orkić Gaga koji je bio zvonar i kapele i crkve.
Sadašnji zvonar crkve je njegov sin Karlo Orkić.
Filijalna kapela,
Matići, 1968. godine
PRVO PROŠIRENJE 1981.-1982. GODINE
Osamdesete godine
prošlog stoljeća bile su godine najvećih
dostignuća Matićana u raznim
oblicima. Jedna od pozitivnih strana tog blagostanja bio je svakako prirodni
prirast stanovništva. Broj vjernika na misama u Matićima
naglo je rastao, a prostor kapele bio je nedovoljan jer je primao samo starije
osobe dok su mlađe ostajale u dvorištu i misu slušali kroz
prozore i vrata (tada nije bilo ozvučenja u kapeli).
Uvidjevši problem toliški gvardijan fra Perica Martinović
pokreće inicijativu za proširenje kapele. Zemljište
je kupljeno 1981.g., zatim je te iste godine izrađena projektna dokumentacija,
prikupljala su se sredstva i započeli su radovi.
Nadogradnja je išla u smjeru izgrađivanja svetišta i
dviju pomoćnih prostorija (jedna služi
svećeniku u pripremi za bogoslužje
(sakristija) a u drugoj se prostoriji nalazi sve što je potrebno prilikom
pogreba). Dovršetak radova bio je 1982.god. te se od tog vremena sveta misa služi
svake nedjelje i blagdanom u 10 sati. Vrijedni mještani su uz gvardijanovu pomoć
svakodnevno radili na uređenju i održavanju kapele obogaćujući
je raznim novim sadržajima i umjetninama. Umjetnička
slika koju je naslikala sestra Pija Padjen 1981.god. – „Isusovo krštenje“, ulje
na platnu – nosi se tijekom blagoslova polja na Sv. Ivu. Trenutno je izložena
u sakristiji. Godine 1985. kapela je urešena s dvama umjetničkim
djelima – „ Sv. Ivan Krstitelj“ (drveni kip od orahovine visine 110
centimetara) koji je izradio akademski kipar Petar Černe
i „Raspeće“ (slika na staklu, rad slikara Tomaža
Perka, visine 285 centimetara). Ovim proširenjem kapela je dobila unutarnji
izgled križa, a pogled izvana bio je oblik slova „T“.
Kapela je sa 72 proširena na 186 kvadratnih metara.
Prošireni dio kapela čijom
pozadinom dominira Raspeće, rad Tomaža Perka, postavljeno 01.03.1985.god. Drveni okvir od
hrastovine izradio je stolar Rado Radnić, a
osvjetljenje Ivo i Toma Mikić, svi iz Matića
„Sveti Ivan Krstitelj“ drveni kip od orahovine visine 110
centimetara, rad akademskog kipara Petera Černea.
U crkvi se nalazi od 16.06.1985. godine
KAPELA U DOMOVINSKOM RATU
Grmljavina topništva
koja se čula iz okolice Vinkovaca nije slutila na
dobro. Za nas nikad neizvjesnije nije bilo iščekivanje našeg najvećeg
blagdana, Uskrsa. A onda na Veliki petak
17. 04. 1992. godine, naše selo je opustjelo. Žene,
djeca, stari i bolesni, izbjegli su u Hrvatsku i druge zemlje diljem Europe.
Ostali su oni koji su trebali, mogli i morali sačuvati višestoljetnu
rodnu grudu i grobove svojih predaka. Pitomi, mirni i bogobojazni matićki
čovjek, doslovno preko noći,
pretvorio se u ratnika spremna braniti i obraniti svoju prošlost, ali i budućnost.
S krunicom oko vrata i vjerom u Boga ginuo je, ali i odolijevao mnogostruko jačem
neprijatelju. Davali su se životi, dijelovi
tijela, zdravlje, ali se izdržalo i pobijedilo.
Ostale su rane ne samo na tijelu već i u mnogim dušama za
izgubljenim ocem, sinom ,bratom, prijateljem…
DRUGO PROŠIRENJE
KAPELE 1997./1998. GODINE
Završetak Domovinskog
rata 1995. godine označava početak novog života
za cijelu zajednicu. Započinje obnova porušenog i oštećenog.
Civili izbjegli u vrijeme trajanja sukoba polako se vraćaju
kući. Kapela je sanirana i stvoreni su uvjeti za
nastavak stanja prije 1992. godine. Odaziv vjernika na svetu misu bio je kao i
uvijek veliki, pa je prostor kapele bio premali da bi primila sve koji su
htjeli nazočiti sv. misi.
Fra
Marko Oršolić Keja koji je u to vrijeme bio gvardijan u
Tolisi 1997. godine započinje s proširenjem kapele. Te godine dolazi i
do redovitih promjena unutar crkvene hijerarhije i gvardijanom postaje fra Blaž
Marković koji nastavlja radove i dovršava ih 1998.
godine. Kada su radovi bili završeni, bila je to crkva prema svim gabaritima
jer prema crkvenim odredbama ne postoji točno određen
oblik ili veličina crkve, dovoljno je samo da deset posto
stane u prostor za vjernike koji gravitiraju toj crkvi od čega
polovica mora imati sjedeća mjesta.
Vanjskim
pročeljem crkve dominira zvonik visine 15 metara
ispod kojega je ulaz u središnju lađu. Na pročelju
su još dvoja vrata za ulaz u bočne lađe
kao i jedna sa strane (ulaz u pomoćnu prostoriju) te 15 prozora.
Iznutra je to prostor 22x12 metara. Pored glavnog ulaza nalazi se kružno
stubište za kor. Pobočne lađe počivaju
na stupovima (svaka lađa na tri stupa), a na njima se nalaze postaje
križnog puta. Srednju lađu
povezuju klupe za sjedenje koje se nalaze s lijeve i desne strane.
Filijalna crkva u Matićima
1998. godine
UREĐENJE FILIJALNE CRKVE
Krilatica „Poštuj tuđe,
svoje voli“ prebiva u ovom selu od njegova osnutka i provlači
se kroz naraštaje do današnjih dana. Tako je bilo sa svim objektima od društvenog
značaja, a posebno se to očitovalo
nakon Domovinskog rata. Ratne rane nisu zaliječene, iako su svi
objekti poprimili zavidan izgled. Svi ti objekti mještanima su dragi, a posebno
je mjesto ono na kojem se svake nedjelje okuplja oko četiristo
duša na svetoj misi – naša matićka crkva. Uzorni domaćini
i vrli vjernici uz gvardijanovu potporu (od zadnjeg proširenja do danas
izmijenila su se trojica) uvijek su težili boljem izgledu
sakralnog objekta u našem selu. Vođeni ovom idejom,
skupina prethodno u tekstu navedenih ljudi, pokreće inicijativu
prikupljanja sredstava kojima bi se naša crkva dovela u sadašnje stanje. Za tu
namjenu prikupljana su sredstva na više načina, a onaj koji je
donio većinu potrebitog bio je skupljanje dragovoljnih
priloga po svadbama u Matićima. S ovim „običajem“
započelo se 02.05.2009. godine, a do 2014. godine
prikupljen je iznos kojim je financiran najveći broj projekata
napravljenih u tom vremenu (kip sv. Ive u gipsu, Gospin kip u gipsu, reljef
„Isus moli na Maslinskoj gori“, klupe za sjedenje; u crkvu je uvedena
klimatizacija, popločeno je dvorište i uređena
zelena površina. Ukratko crkva je kompletno obnovljena kako iznutra tako i izvana.
Unutarnji izgled, pogled s ulaza
Unutarnji izgled, pogled sa svetišta
„Krštenje Isusovo“ rad u gipsu Petra Radnića iz Matića.
Djelo je nastajalo u više faza a dovršeno je 2008. godine
Tabernakul je nabavljen u Đakovu 2017. godine
„Gospa“ rad u gipsu kipara Slavena Miličevića 2015. god.
„Sveti Ivan Krstitelj“ rad u gipsu akademskog kipara Slavena Miličevića 2012. godine
|
„Isus
moli na Maslinskoj gori“ rad u gipsu Petra Radnića nastajao
u vremenu između 2012. i 2014.
godine
Kip sv. Ivana Krstitelja u dvorištu crkve
Postavljanje kipa 15. 6. 2012. godine
Posjet
kardinala Vinka Puljića 20. 5. 2016. godine filijalnoj crkvi u Matićima
Nakon proslave „od
kapele do crkve 50 godina“ koja se događala u vremenu od 3. do
6. 8. 2017. godine preostali dio novčanih sredstava iskorišten je za nabavku
novih umjetničkih slika. U župnom listiću župe Uznesenja BDM u Tolisi od 26.
12. 2018. godine stoji: U filijalnoj crkvi svetoga Ivana Krstitelja u Matićima
urađene su nove postaje Križnog puta rad akademskog kipara gospodina Zvonke
Jurišića. Križni put je iznosio 8000 km i sve je plaćeno uz pomoć župljana iz
sela Matići.
MATIĆKI SVEĆENICI
Od 1862. godine traje
ređenje svećenika rodom iz Matića.
Mnogi mladići (dječaci) krenuli su putem
služenja Bogu na jedan drugačiji
način od ostalih. Oni su se odrekli mnogih
svjetovnih vrednota u korist širenja spoznaje o vječnom
životu. Nažalost neki su odustali
od tog puta spriječeni raznim nedaćama, ljudskim
slabostima ili su, pozvani od Oca Nebeskoga, otišli prerano u vječnu
domovinu. Oni koji su postali svećenicima bili su i
ostali širitelji Evanđelja i nositelji Radosne vijesti želeći
približiti Božju ljubav običnom
čovjeku. Donosimo njihova imena uz nekoliko
biografskih podataka.
Fra
Ambrož Mikić, rođen
je u Matićima 03.11.1841. godine od oca Ive i majke
Marije r. Živković. Na krštenju je
dobio ime Mato. Umro je u Matićima kao student četvrte
godine bogoslovije na dan 17.03.1863. g. Pokopan na groblju u Matićima.
Fra Marko Orkić,
rođen je u Matićima 08.01.1839.
godine od oca Ilije i majke Pavke r. Dabić. Na krštenju je
dobio ime Ivo. Mladu misu izrekao je 02.03.1862. godine. Umro je u Tolisi
(samostanu) 06.12.1891.godine. Pokopan je na groblju u Matićima.
Fra Marko Pejičić,
rođen je u Matićima 27.08.1922.
godine od oca Marka i majke Mande r. Mišković. Na krštenju je
dobio ima Ilija. Mladu misu izrekao je 17.08.1947. godine u Tolisi. Umro je u
Tolisi 11.02.1951. godine. Pokopan na groblju u Matićima.
Fra Martin Mišković,
rođen je u Matićima 03.04.1918.
godine od oca Jakova i majke Mare r. Orkić. Na krštenju je
dobio ime Ivo. Svečane zavjete položio
1944. godine. Umro je u Bolnici u Bosanskom Šamcu 03.12.1974. godine. Pokopan
je na groblju u Matićima.
Vlč.
Krunoslav Stjepan Draganović, rodio se u Brčkom
03.10.1903. godine od oca Petra i majke Marije r. Franić.
Mladu misu rekao je 15.08.1928. godine u Tolisi. Umro je u Sarajevu 03.07.1983.
godine gdje je na groblju Bare i pokopan.
Fra
Krunoslav Pejičić, rođen
je u Matićima 01.11.1919.godine od oca
Pave i majke Luce r. Mišković. Na krštenju je
dobio ime Đuro. Za svećenika je zaređen
1946. godine u Đakovu. Umro je u Domu zdravlja u Orašju
08.06.1989. godine. Pokopan na groblju u Matićima.
Fra Jozo Pejičić,
rođen je u Matićima 13.09.1922.
godine od oca Joze i majke Ane r. Mikić. Na krštenju je
dobio ime Ivo. Za svećenika je zaređen 1948. godine u
Sarajevu. Umro je u Tolisi 18.07.1998. godine. Pokopan na groblju u Matićima.
Fra Luka Mamić,
rođen je u Matićima 14.04.1945.
godine od oca Pave i majke Luje r. Mikić. Svečane
zavjete položio je 1970. godine. Trenutno živi
u Njemačkoj djelujući kao duhovnik u
bolnici u Wipperrfürthu.
Fra Luka Marković
rođen je u Matićima 09.05.1953.
godine od oca Marijana i majke Luje r. Mamić. Za svećenika
je zaređen 1981. godine. Trenutno djeluje u samostanu
Tolisa i uz redovite svećeničke zadaće bavi se spisateljskim radom
Fra Blaž
Marković, rođen je u Matićima
14.10.1956. godine od oca Marijana i majke Kate r. Karlović.
Svečane zavjete položio
je 1981. godine u Sarajevu. Trenutno djeluje kao župnik Župe
sv. Ane u Domaljevcu.
Fra Ivo Martinović,
rođen je u Županji 28.06.1965.
godine od oca Martina i majke Mare r. Petrović. Za svećenika
je zaređen 1992. godine. Trenutno djeluje kao
provincijal franjevačke Provincije trećoredaca
glagoljaša u Zagrebu.
Vlč.
Mato Draganović, rođen je u Matićima
14.02.1968. godine od oca Pave i majke Ruže r. Orkić.
Za svećenika je zaređen 1995. godine.
Trenutno djeluje kao župnik župe Popovača.
Fra Mladen Pejić,
rođen je u Matićima 18.05.1969.
godine od oca Mate i majke Mare r. Mišković. Za svećenika
je zaređen 1996. godine. Trenutno djeluje na otoku
Krku.
Vlč.
Goran Dabić, rođen je u Brčkom
13.11.1971. godine od oca Pave i majke Ane r. Mikić.
Za svećenika je zaređen 1997. godine.
Trenutno je u Austriji i župnik je u Loferu, Sv. Martinu i Weissbachu.
Fra Marko Neretljak,
rođen je u Matićima 29.12.1986.
godine od oca Zvonka i majke Višnje r. Orkić. Za svećenika
je zaređen 2012. godine. Trenutno djeluje kao
promotor FRAME hrvatske franjevačke Provincije trećoredaca glagoljaša u
Zagrebu.
Fra Josip Ivić,
rođen je u Matićima 12.11.1996.
godine od oca Peje i majke Mande r. Mikić. Bogoslov.
Ovdje
treba spomenuti i četiri naša sjemeništarca koji su bili
sjemeništarci Provincije franjevaca trećoredaca glagoljaša u
Zagrebu, a poginuli su od neprijateljske granate 07.08.1995. godine. To su:
Damir Dominković, Slaven Marković,
Ivica Marković i Pejo Mikić.
ČASNE SESTRE
Od davnih dana pa
skoro do naših vremena bilo je uvjerenje u našem kraju, a i šire, da žensko
dijete treba biti kod kuće, da radi, da se treba što prije udati. Vjerujemo
da tako nisu mislile one koje su se odrekle majčinstva u korist
ljubavi prema Bogu. Darujući svoj život
Bogu i služeći majci Crkvi,
posvjedočile su nevjerojatnu hrabrost, odlučnost
i postojanost u vjeri. To predanje Bogu čast je i radost
njihovim roditeljima, obitelji i čitavom selu. Donosimo
imena i kratku biografiju naših dragih časnih sestara.
S. Katarina Mikić,
rođena je u Matićima 20.02.1927.
godine od oca Ive i majke Ane r. Mišković. Na krštenju je
dobila ime Ruža. Pripadala je redu franjevki. Doživotne
zavjete položila 1957. godine. Umrla je 11.10.2009.godine
u Gornjoj Tramošnici gdje je i pokopana.
S. Virginija Mikić,
rođena je u Matićima 17.07.1946.
godine od oca Ante i majke Ane r. Pejičić.
Na krštenju je dobila ima Manda. Pripada redu Družbe sestara Naše
Gospe. Doživotne zavjete položila
je 1976. godine. Trenutno djeluje u samostanu Družbe sestara naše Gospe
u Bačkom Petrovcu.
S. Luja Marković,
rođena je u Matićima 02.10.1955.
godine od oca Pave i majke Kate r. Pejić. Pripada redu
franjevki. Trajne zavjete položila je 1981. godine.
Trenutno djeluje kao patronažna časna
sestra u Münchenu.
S. Lucija Mikić,
rođena je u Matićima 09.06.1955.
godine od oca Ante i majke Ane r. Pejičić.
Pripada redu franjevki. Doživotne zavjete položila
1981. godine. Trenutno djeluje u franjevačkom samostanu u
Livnu.
S. Kata Marković,
rođena je u Matićima 18.03.1861.
godine od oca Marka majke Anke r. Mikić. Pripada redu
franjevki. Doživotne zavjete položila
1987. godine. Trenutno je na službi u samostanu
Kloštar Ivanić.
S. Luca Dabić,
rođena je u Matićima 04.04.1978.
godine od oca Đure i majke Jele r. Mišković.
Pripada Družbi milosrdnih sestara Svetog križa.
Svečane zavjete položila
je 2015. godine. Trenutno djeluje u tajništvu HBK-a u Zagrebu
Joso Orkić - Joza
Nema komentara:
Objavi komentar