četvrtak, 24. listopada 2019.

ZUBAR ILJA AMBRIN





                                          

Slatko sam se nasmijao kad sam pročitao natpis na spomeniku „Zubar“ i sjetio se nikad zaboravljene epizode vađenja mog prvog zuba (1972. godine, kutnjak). Slikao sam spomenik i odlučio da ću i ovoga Matićanina izvući iz zaborava bar na jedan dan.
Jučer 23. 10. posjetio sam matićko groblje peti puta u petnaest dana pripremajući prilog o groblju „Crnac“. Ovaj put došao sam s ciljem da prebrojim sve spomenike i križeve. O broju istih u prilogu za par dana. Dovršavajući brojanje u „starom groblju“ kako mi zovemo sjeverni dio ugledao sam tri ženske osobe kako revnosno čiste i uređuju jedan grob. Brojeći prošao sam pored njih i pozdravio ih našim legendarnim; „Oćel“. Žene uljudno odzdrave i ja prođem bacivši oko na spomenik oko kojega su se trudile. Bio je to spomenik našem matićkom zubaru. Iskoristio sam prigodu i stupio u razgovor s nazočnim osobama znajući da su rod pokojnog zubara. Obratio sam se živahnoj starijoj ženi pretpostavljajući da je to Luca, kćer Ilje Ambrina. Luca se udala u Tolisu i sada se preziva Oršolić. S njom su bile njezine dvije kćeri, Ružica Nedić i Veselka Nedić. U razgovoru mi je rekla da je njezin otac Ilija Mišković služio vojsku Kraljevine Jugoslavije 1930. godine u Banja Luki te da je tamo naučio vaditi zube kao i to da je „Ključ“ za vađenje donio odatle. Od 1931. godine pa sve do svoje smrti bio je matićki zubar, dakle više od 45 godina. Zavidna zubarska praksa koju je obavljao u svojoj obiteljskoj kući u koju su dolazili potrebiti sa različitih strana.


            „Pribor“ za vađenje zuba koji vlasnica naziva „Ključ“

                
             Obitelj Luce Oršolić r. Mišković (Luca stoji u prvom redu s lijeva)


             Ilija Mišković (Ilja Ambrin) matićki zubar umro je 1977. godine.

                                                                                             JO

Nema komentara:

Objavi komentar

REZULTATI

LJESTVICA

NAJČITANIJE